tag:blogger.com,1999:blog-3593270844674473741.post4220473183280237230..comments2024-01-28T12:53:43.431+02:00Comments on Pentti Murole blogi: Tunnelinporaajat vauhdissapentti.murole@gmail.comhttp://www.blogger.com/profile/10866949038968371806noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-3593270844674473741.post-16654997301316708892022-01-12T10:21:15.524+02:002022-01-12T10:21:15.524+02:00Paljon mielenkiintoista tekstiä! Onkohan noihin tu...Paljon mielenkiintoista tekstiä! Onkohan noihin tunneleihin tehty ROV-työt? Meillä ei täällä tunneleita ole mutta itseäni kovasti aina kiinnostaa tällaiset erilaiset projektit. Ylipäätäänkin kaupunkien kehittäminen on kyllä aihe josta voisi lukea vaikka kuinka. Pekkahttps://www.loxus.com/fi/palvelut/loxus-rov--kalustonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3593270844674473741.post-52546424248673078052017-12-09T15:23:55.666+02:002017-12-09T15:23:55.666+02:00Risto Mäkiselle: Varmaan Suomesta lääniä löytyy re...Risto Mäkiselle: Varmaan Suomesta lääniä löytyy rekkaterminaalille, mutta Tallinna-tunnelin kannattavuuden pitäisi kaiketi ensisijassa perustua pendelöinnin mahdollistamiseen. Toisin sanoen Helsingin keskustaan tarvittaisiin joka tapauksessa matkustajille tunneliasema, ja samasta syystä Rovion konttori Keilaniemessä olisi asemalle huono paikka. Maanalaisessa kaavassa on vaan sen verran paljon varauksia, että keskustan asema menisi tolkuttoman syvälle. Ja tämä koko konsepti on siis varsin erilainen kuin Kanaalitunnelin tapaus, jossa Lontoon ja Pariisin/Brysselin keskustat ovat kaukana tunnelin suista ja kannattavuus ei perustu metromaiseen liikenteeseen.<br /><br />Olen kyllä itsekin erittäin skeptinen sen suhteen, että Tallinna-tunnelissa olisi koskaan mitään taloudellista tolkkua.Mikkonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3593270844674473741.post-19475946162981816372017-12-05T18:35:00.941+02:002017-12-05T18:35:00.941+02:00Jos nyt ensin tehtäisiin Länsiväylän ja Itäväylän ...Jos nyt ensin tehtäisiin Länsiväylän ja Itäväylän yhdistävä keskustatunneli.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3593270844674473741.post-42355983281224555672017-12-01T16:18:44.568+02:002017-12-01T16:18:44.568+02:00Olen hieman hämmästellyt kun nuo tunneli-idealisti...Olen hieman hämmästellyt kun nuo tunneli-idealistit eivät paljoakaan kerro tunnelin molempiin päihin ´tarvittavista terminaaleista. maa-aluetta on Folksstonesa n. 140 ha eli ehkä jostain lentoaseman ympäristöstä löytynee vao löytyykö. Rekan ajo kanaalin junaan on mm. YouTubessa hyvin esitetty. Samalla saa käsityksen mitä on rahdin kuljetus tunnelijunalla.<br /> https://www.youtube.com/watch?v=X8r0kjJvvIY Risto Mäkinenhttps://www.blogger.com/profile/09695600870570796409noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3593270844674473741.post-66702112472049836842017-12-01T13:31:37.632+02:002017-12-01T13:31:37.632+02:00Nyt jäitä hattuun kaikki he, jotka havittelevat ra...Nyt jäitä hattuun kaikki he, jotka havittelevat rautatietunnelia Suomesta Viroon. On totta, että Suomi on liikenteellisesti kuin saari, mutta niin on Britanniakin. Sieltä rakennettiin 38 km kilometrin levyisen Kanaalin ali rautatietunneli mannermaalle. Tunneli valmistui vuonna 1994 ja tuotti yhteensä yli miljardin euron tappion viitenä ensimmäisenä vuotena. Britannian saarella asuu 60 miljoonaa ihmistä. Kuinka ihmeessä Suomen 5 miljoonan ihmisen väestömäärällä voisi saada kaksi kertaa Kanaalia leveämmän Suomenlahden alla kulkevan tunnelin kannattavaksi? Olisiko aihetta unohtaa koko juttu!<br /> <br />Eki Siivonen<br />Espoo<br />Eki Siivonennoreply@blogger.com