tag:blogger.com,1999:blog-3593270844674473741.post7594747082261353735..comments2024-01-28T12:53:43.431+02:00Comments on Pentti Murole blogi: Liikenneraivo 2pentti.murole@gmail.comhttp://www.blogger.com/profile/10866949038968371806noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-3593270844674473741.post-73103076932708794582018-05-03T10:31:41.292+03:002018-05-03T10:31:41.292+03:00Kirjoitteli blogissani, ettei liikenneraivo ole to...Kirjoitteli blogissani, ettei liikenneraivo ole todellinen ongelma. Turvallisuustilanne on koko ajan parantunut. Olen myös Kehä 1:n jatkuvana käyttäjänä ollut tyytyväinen liikenteen rauhallisuuteen ja sujuvuuteen. Niin, kaikki se tyytyväisyys syntyi telkänpönttöjen asentamisen jälkeen. Olen ollut kaikessa samaa mieltä Dennis Pastersteinin sanomisten kanssa. Katselin sitten tänään IS:n uutisia netistä. Aihe oli nimeltään ”Miksi peltipoliisi räpsähtää, vaikka vauhti on alle suurimman sallitun?” Siellä oli lähes kaksisataa kommenttia. Suurin osa väittää peltipoliisien lisäävän turvattomuutta. Kirjoittavat jarrutuksista ja peräänajon vaarasta. Sanovat että suuremmat nopeudet lisäisivät liikenteen sujuvuutta. Epäilevät myös Denniksen ajotaitoa ja arvelevat ettei hänellä ole lainkaan ajokorttia. Toimittaja varovaisesti haastattelussaan säestää peltipoliisien haitallisuutta. Onko Klaude-kopteri syntynyt uudestaan? Me vanhat muistamme, kun Klaude epäili Helsingin liikennesuunnittelupäällikön Heikki Salmivaaran olevan ajokortiton. Olen peltipoliiseista toista mieltä. Niiden asentamisen jälkeen Kehä 1 on tullut miellyttäväksi ajaa. Törttöilijöitä on hyvin harvassa. Tietysti asiaan vaikuttaa myös tien muuttaminen 3+3 -kaistaiseksi. Tosin autoilijoilta näyttää ottavan aikaa ennen kuin huomaavat tämän. Ainoa asia joka saa minut itsekseni murisemaan on rekkamiesten halu ja tarve ajaa vasenta kaistaa. Mutta siitä ei nyt ole sujuvuudelle haittaa. On vaan tullut sellainen tilanne, että oikeanpuoleisesta kaistasta on tullut ohituskaista. Hyvä Pasterstein. Lisää telkänpönttöjä. Muuten vielä lisäyksenä: Ihmisillä taitaa olla tottelevaisuutta hymynaamaa ja vaihtoehtoisesti irvistysnaamaa näyttäviin nopeusopasteisiin. Sellaisia kun vielä saisi Tehtaankadulle, lastenlasten koulukadulle - niin ei nopeusrajoitus vahingossa unohtuisi.pentti.murole@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/10866949038968371806noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3593270844674473741.post-91899964760579746762018-04-20T18:29:29.304+03:002018-04-20T18:29:29.304+03:00On muuten totta! On muuten totta! pentti.murole@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/10866949038968371806noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3593270844674473741.post-91627937790050924502018-04-20T16:52:51.048+03:002018-04-20T16:52:51.048+03:00Oma liikenneraivon laatu oli Some-kirjoittelu sen ...Oma liikenneraivon laatu oli Some-kirjoittelu sen jälkeen kun kehä I:n varrele tulivat kamerat. Voi sitä haukkumisen määrää. Virhe investointi ! Liikenneturvallisuus uhattuna kun eräät kuljettajat jarruttavat ennen kameraa äkisti ja taas kiihdyttävät. Kehä I:n käyttäjänä tosin enempi satunnaisesti voi todeta, että liikennekäyttäytyminen muuttui radikaalisti parempaan suuntaan. Ajetaan tasaisesti sallitun nopuden puitteissa. Kaistanvaihdot helppoja ja asiallisia. Kaahareita ( siis nopeus 100-120 km/h) ei näy.<br />Muutos siihen härdelliin, jonka kehä I:llä koin kun ajoin sitä vuosina 1990-93 joka päivä työpaikalle ja takaisin Länsiväylä-Pukinmäki reitillä. Hyvä kun hengissä selvisin ?? Risto Mäkinenhttps://www.blogger.com/profile/09695600870570796409noreply@blogger.com